Belevingstuin feestelijk geopend

Woensdagmiddag 6 mei is de nieuwe belevingstuin bij het Zonnehuis feestelijk geopend. Bewoners, familieleden, collega’s, vrijwilligers en buurtbewoners kwamen samen om deze bijzondere plek officieel in gebruik te nemen.
  • Cliënt
  • Medewerker

19 mei 2026

Een tuin voor ontmoeting en ontspanning

Tijdens de opening sprak bestuurder Frank de aanwezigen toe. Hij stond stil bij het ontstaan van de tuin en bedankte de werkgroep die zich met veel inzet heeft ingezet voor de realisatie van dit project: Rianne Foekens, Jannieke Malanda, Jeroen ten Veen, Elise Arends, Ellen Winkelaar en Gerard Snakenborg.

Ook werd speciale aandacht besteed aan de familie van Theo Dudart. Dankzij hun gulle bijdrage kon de belevingstuin worden gerealiseerd. Namens de familie werd een persoonlijk woord gesproken over het belang van een fijne buitenruimte voor bewoners en bezoekers.

Blijvende herinnering

Als blijk van waardering ontving de familie een fotoboek met daarin het complete proces van de ontwikkeling van de tuin: van de eerste plannen tot het prachtige eindresultaat.

Daarnaast heeft de tuin een blijvende herinnering gekregen. Eén van de paden draagt vanaf nu de naam: Theo Dudartpad.

Voor iedereen toegankelijk

De belevingstuin is een plek voor rust, ontmoeting en genieten van het groen. Voor bewoners die buiten willen zitten, familie die op bezoek komt, collega’s tijdens een pauze, vrijwilligers die een wandeling maken en buurtbewoners die willen genieten van een groene omgeving.

Iedereen is van harte welkom om een kijkje te komen nemen. 

Gerelateerde verhalen

Alle verhalen